reklama

Cez 5 chotárov individuálne.

Obec Vyšný Kubín poriada každoročne prechod na bežkách cez 5 chotárov. Tento rok však podujatie pre nedostatok snehu zrušili. Bola to škoda, pretože k akcii sa pripájali aj kubínski turisti a tí, keď niet snehu, idú pešo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

No teraz to všetkých zmiatlo a tak v poslednú januárovú sobotu som nakoniec išiel sám. Stretol som síce dve turistky, no tie sa vrátili, že idú do Dlhej. Vybral som sa opačným smerom cez Leštiny na Vartu, že keby len predsa niekto šiel, tak ho oproti ľahko dobehnem. No nebolo tam ani živej duše, aj keď bol krásny slnečný deň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Cesta na Vartu bola zľadovatelá, vyšli tam len autá 4x4 a ja 2x2. Nikto ma tu nevítal s čajom a harmonikami, ako tu býva zvykom po iné roky. Oni to fakt zrušili. Odmenou bol len pohľad na krásne vyfarbený Choč, ktorý ma sprevádzal hore celými lúkami, až po tú Peňázovu. Postupne sa za Ostrým, na druhej strane, vynorila časť Roháčov a Nízkych Tatier.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Choč

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Osobitá

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Holica

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zhora som sa vrátil, nech si radšej užijem slnka, ako sa trmácať tieňom lesa do Danielovca a ešte tam nebodaj stretnúť jedného z tých 1240 medveďov, čo sa po Slovensku potulujú. Nemal ich titiž kto plašiť.

Z Osádky začínam prudko stúpať cestou na Pokryváč. Tu je cesta bez ľadu a snehu a výmole mi nevadia. Na tie nech nadávajú tí na kolesách. „Motor“ sa mi však začína prehrievať a zimná bunda sa stáva zbytočnosťou. Ešte k tomu mi nad hlavou krúži veľký vták, ako nejaký sup. Mám síce v batohu pivo, no to je moc prechladené a tak na vrchol prichádzam s vyschnutým jazykom.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nakoniec si ani neužijem čerstvého vzduchu, lebo celý hrebeň tu už roky zavážajú hnojom. Neviem, čo to majú za sprostý zvyk, aspoň keby to dali niekde bokom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sponad Pokryváča sa mi otvára znovu výhľad na Roháče, tento raz už celé.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Oravská magura

Obrázok blogu

Potom pokračujem po cyklotrase smerom na Leštiny. Pri čvachtaní v blate ma už napadá len jedno: „ To je správna cyklotrasa, keď prídeš z nej ako prasa.“

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Leštiny aj s fašiangovým sprievodom. 

Obrázok blogu
Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu