reklama

Oravský cyklomaratón.

Kopce sa zvyčajne spájajú s pešou turistikou, no v poslednej dobe vďaka horským bicyklom stretávame cyklistov aj v takom teréne, kde by sme ich ešte prednedávnom nevideli.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Oravskí nadšenci preto zorganizovali už 7.ročník cyklomaratónu, ktorý je súčasťou SLOVAK XCM TOUR 2014. Úžasnú atmosféru tohto podujatia si nenechám nikdy ujsť. Okolo 600 ľudí tak túto sobotu vymenilo turistickú obuv za kolesá. Ja osobne na mojom starom bicykli prejdem tak 20 km, aj to musím strmším kopcom vytlačiť, preto som išiel cyklistov naháňať s fotoaparátom pešo. Vlani sa mi stalo to, že na poslednú chvíľu zmenili trať a ja som márne čakal v zákrute so statívom, nikde ani kolobežka. Najkrajší je samozrejme štart, no to je len pár sekúnd svišťania kolies a sú všetci preč. Preto som si musel dobre premyslieť, kde pôjdem, aby som ich stretol čo najviac. Rozhodol som sa pre hrebeň od Srňacieho do Malatinej. Sú tam krásne výhľady, od Choča cez Malú Fatru až po Oravskú maguru. Preto farebné dresy majú za sebou vždy pekné pozadie. K tomu sa ešte pridalo temer ideálne počasie, len chvíľu sa zamračilo a rozfúkalo ale potom sa to znovu umúdrilo. A tak o deviatej ráno už netrpezlivo čakám s nabitým aparátom nad Srňacím. Išiel som radšej skôr, lebo viem, že pretekári na dlhej trati sú veľmi rýchli a nechcel som ich zmeškať. A nemýlil som sa, boli tam z Kubína za 17 minút, čo by mne trvalo možno hodinu. Vidno, že sú to trénovaní chlapi. Keby chlapi ale aj ženy. Keď prefrčalo okolo mňa asi 100 jazdcov, využil som hodinu času do ďalšieho štartu na premiestnenie sa po hrebeni ďalej nad Osádku. Tam čakám na hlavný pelotón krátkej trate a trate do pohody. A bolo ozaj čo fotiť. Už v zahmlenom hľadáčiku bolo vidno, že budú pekné obrázky. Miestami vadila len tráva, ktorú družstevníci nestihli pokosiť. Postupne som sa s posledným pretekárom priblížil k Malatinej a zatiaľ čo ostatní pokračovali po asfaltke, ja som si to rýchlo skrátil lesom. Najviac sa mi páčilo, keď som krokom predbehol v strmom úseku nejakých menej trénovaných. Hlavne tie ich prekvapené tváre. Na vrchole Maľcov prichádzam k občerstvovacím staniciam, kde mi však nič nedajú, lebo nie som zaregistrovaný a naviac nemám bicykel. Preto zamierim krížom cez lúky do amfiteátra v Malatinej. Vyhráva tam už hudba. Touto skratkou som si však nepomohol, lebo po dažďoch je všetko premočené a nakoniec sa musím boriť v močiari. Konečne prichádzam do pekného obecného amfiteátra. Tento na budúci týždeň ožije tradičným folklórom, budú tu Bačovské dni. Teraz tu je však len skupinka detí, čo povzbudzuje pretekárov a rocková kapela na zlepšenie nálady. Miestni občania však akosi toto podujatie ignorujú, asi aj preto, že tu okrem vody nie je čo piť. Nafotím teda pár obrázkov a ponáhľam sa do obchodu, aby som stihol záverečnú o dvanástej. Naspäť sa vraciam po asfaltke a aj cez podrážky topánok cítim ako sa zvyšuje teplota jej povrchu. Našťastie posledný kilometer ma podviezol starosta z Malatinej. Na záver teda pár fotiek z pol tisíca, čo som nacvakal a zabrzdil ma len nápis: „Batéria vybitá“. Zážitok s hromadou športovo naladených ľudí bol však neopísateľný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
11
11 
13
13 
12
12 
15
15 
16
16 
14
14 
17
17 
21
21 
24
24 
22
22 
23
23 
26
26 
25
25 
27
27 
624
624 
31
31 
37
37 
32
32 
33
33 
35
35 
34
34 
36
36 
41
41 
42
42 
44
44 
45
45 
43
43 
54
54 
51
51 
52
52 
53
53 
55
55 
47
47 
56
56 
46
46 
49
49 
48
48 
64
64 
61
61 
63
63 
62
62 
65
65 
74
74 
71
71 
72
72 
73
73 
75
75 
99
99 
Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu