reklama

Mimozemšťan v Súľovských vrchoch.

Na svete je veľa výnimočných miest, kde by sa človek raz chcel pozrieť. Čím je to ďalej, tak je menšia pravdepodobnosť, že sa tam dostaneme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Našťastie na Slovensku je takýchto výnimočných lokalít tiež dosť a tak lepšie je, plánovať si výlety u nás. Aspoň si sny ľahšie splníme.

 Medzi takéto rarity patrí bezpochyby Zbyňovský budzogáň. Je to skala, ktorá sa čnie do výšky ako hlava ET mimozemšťana a človek sa diví, ako je to vôbec možné, že to ešte nespadlo. Podobná skala bola kedysi na Rozsutci, no štihlejšia. Ale tá spadla. Preto som sa chcel pozrieť na budzogáň čím najskôr, kým ešte drží. Nikto nevie, ako dlho.

Tak som rýchlo išiel autom, že som minul odbočku do Zbyňova a musel som to obísť cez Jasenové. Za dedinou je kúsok miesta, kde sa dá zaparkovať. Odtiaľ treba ísť po žltej značke poľno- lesnou cestou až ku smerovníku „Pod kamenným dielom“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tu sa pripája zelená značka náučného chodníka a netreba sa dať pomýliť, ísť strmo hneď hore. Treba pekne ďalej pokračovať ešte po ceste asi kilometer a radšej si vyfotiť vzácny pečeňovník trojlaločný rovno pod tabuľami.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Až pri tejto tabuli treba odbočiť doľava hore kopcom. Priznám sa, že som si ju neprečítal celú, lebo mi bolo naponáhlo, aby tá skala zatiaľ nespadla. Bola už totiž nadohľad. Jediné, čo ma zdržalo, boli chrobáky na chodníku, ktoré odpratávali nejaký psí trus a gúľali to podobne ako skarabeus. Kiež by takéto žili aj u nás na sídlisku a majitelia psov by nemuseli chodiť so sáčkami. A my so smradľavými topánkami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Konečne som na mieste a môžem sa dotknúť tohto čuda. Zrejme je stvorený z karbonátových zlepencov, podobne ako Súľovské skaly, čo sú hneď odtiaľto, čo by kameňom dohodil. A kupodivu, drží to. V prírode sa totiž nekradne cement, ako u nás po stavbách a potom sú všetky v havarijnom stave, podobne ako most v Nižnej.

Obrázok blogu

Zboku sa to podobá na Slováka so zalepenými očami pred voľbami.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Okrem tejto skaly sú tu aj výhľady do okolia až do Žiliny. Vidno dokonca aj Rozsutec. Keď chceme vidieť viac, treba si vybehnúť ešte na Žibrid, ktorý umožňuje výhľad na druhú stranu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Lietavský hrad

Obrázok blogu

Žilina

Obrázok blogu

Rozsutec

Obrázok blogu

Súľovské skaly

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Rajecké Teplice

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Posledný úsek je zaistený reťazami a na samom vrchole veje slovenská zástava.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Súľovské skaly

Obrázok blogu

Lysá hora

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hradná

Obrázok blogu

Manín

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pečeňovník rastie aj na vrchole Žibridu, na Slovensku je dosť vzácny

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pri návrate z vrcholu Žibridu, som prebehol odbočku ku bodzogáňu a zašiel som až na náprotivný kopec. Bolo mi aj divné, že chodník nepoznávam, no na jednom strome bola nejaká zelená značka.

Bohužiaľ bolo mi treba sa vrátiť, lebo niektoré moje veci zostali odložené pri skale, aby sa mi šlo ľahšie na kopec. Výhodou bola však fotka aj z opačného pohľadu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žilina

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malá Fatra

Obrázok blogu

Suchý

Obrázok blogu

Žibrid

Obrázok blogu

Martinské hole

Obrázok blogu

Kozol a Žiar

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hviezdnatec

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Kľak

Obrázok blogu

Suchý

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Všetky odtiene zelenej už pripomínajú máj.

Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu