reklama

Predsa sa len pretrhlo.

Tradičný beh do Choča mal nelichotivú predpoveď počasia, no nikto sa nevzdával. Aby som stihol aspoň niektorých bežcov, tak štartujem o hodinu skôr.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Najprv si nachádzam dobré miesto na fotenie tesne pod Drapáčom, lebo hore bola hmla a tu ešte všetko nezahalila. No po chvíli mi okoloidúci oznámili, že štart je o polhodinu neskôr, kvôli sviatku, čo sa slávil v kostole. Hromadný štart by ich vyrušoval. Tak som sa pobral pomaly na Drapáč, kde bola občerstvovacia stanica a počkal si na prvého bežca. Už po viackrát to bol Jožo Hlavčo, ktorý bežal, akoby to nebolo ani hore kopcom. Keď sa mihlo okolo mňa vyše sto ľudí, mal som v pláne ísť dolu a pohľadať pleso na Choči, čo je vyznačené v starých mapách. No cez hmlu zrazu preblesklo slnko a tak v sprievode posledných bežcov predsa len mierim na vrchol. Treba sa držať výroku v rozprávke „Soľ nad zlato“, že „nic nesmíš dělat napùl“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Choč zahalený v oblakoch.

Obrázok blogu

Sólo štart pri kostole vo Vyšnom Kubíne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Šikana na trati.

Obrázok blogu

Po tri a pol kilometri prichádzam len pod Choč a trvalo mi to vyše pol hodiny. Bežci by už boli skoro hore, traťový rekord je 43 minút. Je to pre mňa neuveriteľné a musím zistiť, kadiaľ vedie tá skratka.

Obrázok blogu

Dokonca aj tadiaľto treba bežať, leda že štvornožky.

Obrázok blogu

Tesne pod Drapáčom, aj tu už úraduje kôrovec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zatiaľčo na Slovensku je bežná otázka: „Pivo alebo borovička?“, tu sa pýtali: „Voda alebo jonťák?“ Zrejme preto, lebo s dvoma poldeci v hlave by mohli zablúdiť. Prvý Jožo bol na Drapáči za 28 minút. No v tej hmle mi nestačilo ani ISO 2500, aj tak boli rozmazaní. Preto som sa rozhodol, že budem fotiť iba tých, čo bežia pomalšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ide to aj s rukou v sadre.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Jonťák je dobrý aj na vlasy, aby ich nerozcuchal vietor.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tempo som neudržal ani so 71 ročným Stanom a tak sa blížim k vrcholu sám a nikto mi nie je v pätách.

Obrázok blogu

Zo žien bola najrýchlejšia Palová Alžbeta, ktorá vybehla hore za 1 hod. 2min. Spomínaný Hlavčo to dokázal za 47 min. 19 sek.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Časomerači mi namerali 2 hod. 14 min. V skutočnosti som však išiel 4 hodiny, aj s hodinovým oddychom na pol ceste. Preto vždy idem mimo súťaž. Nakoniec sa hmla rozplynula a otvorili sa pekné výhľady. Tí, čo bežali rýchlo dolu mohli chvíľu počkať, medajly by im nikto nezobral. Chvíľami sa síce znovu zatiahlo a dokonca som videl na oblakoch svoj tieň, čo sa nazýva vidmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vidmo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Liptovská Mara.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Vyšnokubínske skalky.

Obrázok blogu

Poruba a Veličná.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dolný Kubín.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Horná Orava.

Obrázok blogu

Prosečné.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malý Choč.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Hotel Choč.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nakoniec som, kvôli rýchlejšiemu zostupu, šiel do Dubovej. Najlepšie by mi vyhovoval beh z Choča.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Malú Fatru bolo vidno až z autobusu. Možno dobre urobili Poliaci, čo išli hore až o pol tretej.

Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu