reklama

Jozefovia na Radičinej.

Ružomberskí turisti pravidelne organizujú výstup na Radičinú, čo je neveľký kopec medzi Komjatnou a Hrboltovou. Zvláštny je tým, že skoro od nikadiaľ ho nevidno a človek nevidí, kadiaľ vlastne má ísť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V nedeľu pred Jozefom som sa preto pridal k Ružomberčanom, aby som sa nestratil. Štart bol v Rybárpoli, čo je miestna časť a nie pole, na ktorom rastú ryby. Ja som sa však tam v určenú hodinu nemohol dostaviť, tak preto vystupujem v Likávke a prvú polovicu idem sám z druhej strany. Ráno bolo u nás krásne slnečno a prvá fotka je už z autobusu.

Obrázok blogu

No na Brestovej sa z Liptova valila hmla a v Likávke už nebolo vidno ani na krok. Pred kolibou zrazu vidím tlupu ľudí a zisťujem, že sú to turisti zo Zvolena. Že vraj niekde čítali, že štart je odtiaľto. Tak sme teda šli spolu tápaním v hmle, lebo nikto z nás tade ešte nešiel a značka tu nie je. Smerodatná bola len stavba tunela popod Čebrať a museli sme sa ocitnúť priamo nad ním. Lenže prikladať ucho na zem a počúvať, kde to vŕtajú, by bola asi blbosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Podľa mapy som mal vyhliadnuté, že by bolo treba prejsť okolo maštalí niekde pod les, no nejaký strážnik na nás kričal, že tade nemôžeme a poslal nás cez najväčšie blato. Pre východoeurópske národy je typické, že príchodzích ľudí neprivítajú, ale ich pošlú niekde do r..... Aj posledne v Poľsku som na chvíľu zastal s autom a hneď na mňa chlap kričal, že tu nemôžeme stáť, ale že by doniesol stoličky, to nie. No ale s božou pomocou a GPS sme predsa len po hodine prišli na Dubovské lúky s typickými štálmi, čo sú už čiastočne prehnité búdky na seno. Aj keď štál v nemčine znamená maštaľ. Niektorí špekulanti si ich prerobili na miniatúrne chatky. Zvláštne je aj to, že sa lúky volajú Dubovské, keď podľa rozprávania tam chodili hrabať seno ľudia z Hrboltovej. Zrejme si ich prenajímali, ako teraz niekto Ukrajincov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kým som rozmýšľal nad históriou, už bolo počuť vravu a prichádzali turisti z Rybárpoľa.

Najlepšie by bolo posedieť si na slnku, no človek na dôchodku a ešte v nedeľu nikdy nemá čas. Tak sme sa teda pustili strmo lesom do kopca zvanom Radičiná ( s Radičovou nemá nič spoločné}, teraz už po červenej značke. No aj tak bolo treba ísť vedľajšou cestou, lebo tam boli v ceste spadnuté stromy. S výškou pribúdal aj sneh a bol už riadne rozmočený.

Obrázok blogu

Malinô brdo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Strmou cestou lesom prichádzam po ďalšej hodine do sedla pod vrcholom. Košeľu už mám takú mokrú, že by si s ňou neporadila ani najnovšia sušička na prádlo. Na kľúčových miestach som si pre istotu urobil do snehu značky zo šišiek, aby som trafil späť, lebo zrejme pôjdem sám. Zišlo sa tu už možno aj 50 ľudí a 5 psov. Tí štekajú ako o dušu a nedá sa tu ani poriadne s niekým porozprávať. V osadách na východe sa vraví, že pes, ktorý šteká je nedovarený. Tu sa zase pečú špekáčky a slanina. Iný kraj, iný mrav.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na vrchol vedie odbočka po modrej značke a je to už iba kúsok. Výhľadov si moc neužijeme, lebo zavadzajú stromy a nepomôže ani mostík, k tomu určený.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Choč.

Obrázok blogu

Dereše.

Obrázok blogu

Siná.

Obrázok blogu

Kriváň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Ďumbier.

Obrázok blogu

Chopok.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po chvíli fotenia teda bežím späť dolu, lebo musím sa ponáhľať na autobus.

Obrázok blogu

4 Choče.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Zdola sa snažím zistiť, ktorý z kopcov je Radičiná, no nedarí sa mi to. Ešte prejsť kúsok lesom a som znovu nad Likávkou. Niektorí ma odrádzali, aby som sám nešiel, že už sa prebudili hladné medvede. No miesto nich sa okolo mňa prehnali šiesti motorkári a bol to taký rachot, že medveď by sa bežal skryť niekde za Babiu horu aj so šerbľom pod pazuchou. Na záver sa ešte objavil Likavský hrad, ktorý bol ráno v hmle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Martinček.

Škoda by bolo nevyužiť celý slnečný jarný deň a tak som si ešte večer odskočil do Klina – slovenského Rio de Janeira, s výhľadom na hrebeň Tatier.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu