reklama

Na Chlebe bez chleba.

V posledných dňoch pretrváva na horách pekné počasie a bolo by škoda toho nevyužiť. No cez víkendy je všade veľa ľudí, tak som sa vybral do kopcov v stredu. Rozhodnutie padlo na Malú Fatru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Najlepšie je, vyviezť sa lanovkou do Snilovského sedla, aby sme rýchlo opustili hmlu v doline a dostali sa na slnko. Lenže čo čert nechcel, lanovka v stredu nepremáva. Tak som pekne po svojich, ale zadarmo, kráčal strminou popod lanovku. Naviac turistické palice zostali doma. No aspoň som nemal s nimi oštaru, že ich niekde zase zabudnem.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Najprv sa ide miernejšie serpentínami lesom, no potom nastane to pravé stúpanie, ako na strechu. Mačka by si prišla na svoje, však sa nadarmo v Čechách nevolá střešní zajíc. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Keď som sa striasol hmly a prvé lúče slnka dopadali na stožiare lanovky, prišlo ďalšie sklamanie, pretože avizované teplo na horách tu vôbec nebolo a naviac ešte fúkal vietor. No potešilo sa len oko, pohľadom na inverzné oblaky v doline a vyčistené vrcholky kopcov. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po asi hodine a pol tu je konečne horná stanica lanovky. Lenže, keď nepremáva lanovka, nefunguje ani výčap, proste je všetko zatvorené a máš len to, čo si hore vynesieš. Dokonca ani nebolo kde schovať sa pred vetrom. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pokračujem teda smerom na Chleb, čo je už len oproti predošlému stúpaniu prechádzka. No s pribúdajúcou výškou silnie aj vietor a začína byť problém sa vôbec napiť, aby mi to nevyfúklo, než to zíde do hrdla. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Chleb.

Obrázok blogu

Veľký Kriváň.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na vrchole Chlebu som musel úplne zabudnúť na idylku, ako si sadnem na slniečko a rozbalím si krajec chleba. Stejne by mi ho vyfúklo z rúk, než by som do neho zahryzol. Na tomto mieste si vždy spomeniem na príhodu, keď sa ma raz chcel Nemec opýtať, čo je na tej tabuli napísané. Keďže som nevedel, po nemecky, vytiahol som z kapsy chlieb a snažil sa mu vysvetliť, že ten nápis znamená niečo podobné. No on to ináč pochopil a odmietal chlieb, že ďakuje, že nie je hladný.

Aj s fotením to nebolo ľahké. Krytku z objektívu vietor odtrhol aj so šnúrkou a odletela až niekde do Terchovej. Keď som chcel položiť aparát na ten tanier so smerovníkmi, aby som sa odfotil samospúšťou, tak skoro tiež spadol a zachytil som ho len tak-tak. Bol by ďalší odbitý objektív. Jeden už padol minule v Jánošíkových dierach. Konečne však našla uplatnenie rúška, čo ju musíme nosiť a je výborná v silnom vetre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dva Kriváne.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žitné, Baraniarky a Sokolie.

Obrázok blogu

Lysá hora.

Obrázok blogu

Malý Rozsutec.

Obrázok blogu

Choč.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dolný Kubín – mesto pod Roháčmi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Veľký Rozsutec.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Šíp.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Krpeľanská priehrada.

Obrázok blogu

Ďalšie plány, pokračovať po hrebeni, boli zmarené silným vetrom a ktovie, čo by mi ešte uchytil. Vraciam sa teda späť tou istou cestou. Terasa je síce prázdna, no cestou som stretol asi 30 ľudí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dolu však bolo treba ísť opatrne, lebo niekde pomedzi skaly bol ľad, či sneh a nakoniec ešte mrholilo z hmly. Katarína na ľade ako vyšitá.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Spodná stanica lanovky v tom pochmúrnom počasí skôr pripomínala Černobyľ, ako turistické centrum. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nakoniec ešte zastavujem v Tiesňavách, odfotiť pár skalných útvarov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu