reklama

Holica - holá len čiastočne.

Holica je niečo podobné ako Lysica, čiže by to mal byť kopec s odhaleným vrcholom. V skutočnosti je to zarastený kopec nad Leštinami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Roky som sa naň pozeral, no nikdy ma tam nelákalo ísť, pretože by z neho nebolo nič vidno. Vedel som len, že z druhej strany je pár vyhliadkových miest z vyčnievajúcich skál a niekto dal kedysi fotky aj na fejsbuk. No po čase sa tento stav znepáčil kôrovcom a pričinili sa o to, že Holica pomaly začala byť naozaj Holicou. Pod vrcholom sa zjavilo rúbanisko. Kopec sa tak zaradil do mojich plánovaných výstupov. Problém bol však ten, že tam nevedie žiadny značkovaný chodník a blúdiť v lese sa mi nechcelo. Okrem toho sa ani nikto s turistov nezmieňoval, že by tam bol. No napadlo ma, že drevo predsa museli sťahovať po nejakej zvážnici. A keď sa v jeden deň ozýval z lesa hukot píl, nebolo na čo čakať. Lebo čím viac pilčíkov, tým menej medveďov. Zbalil som aparát, dva objektívy a dve pivá a vydal sa na cestu. Štart bol pri hromade stiahnutého dreva a zvážnicu som už objavil ľahko. Bola dokonca dvojprúdová.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Holica a Choč.

Najprv však treba nájsť v Leštinách kostol, nie je to ťažké, lebo patrí medzi tri najznámejšie objekty na svete. Známejšia je už len Eiffelova veža a Niagarské vodopády.

Obrázok blogu

Prejdeme popri kostole a ocitneme sa na veľkej lúke, ktorú treba prejsť celú, no je z nej čo pozerať. Vyšnokubínske skalky, Roháče a Malú Fatru.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Niekde v najvyššom bode, na kraji lesa je otvorená terasa, kde som vypil prvé pivo, však čo ho budem nosiť v batohu, ešte sa mi rozbije. Vrátil som sa totiž k fľašiam, lebo plechovku mi už dvakrát roztrhlo a to bola nevyčísliteľná škoda. Kúsok odtiaľto začína zvážnica. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po chvíli prekrížime hlavnú lesnú cestu vedúcu z Varty. Potom už ideme strmšie hore do lesa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No bohužiaľ to tu vyzerá ako po nejakej apokalypse a preto sa pozerám radšej do diaľky.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po chvíli sa stúpanie zmierni a cesta je už krajšia. Dokonca sa mi zdalo, že je posypaná dukátmi, no bol to obyčajný podbeľ. Na stromoch sú zase podivné značky, podobné som mal na videoprehrávači

( PLAY-STOP).

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Možno po polhodinke prichádzam konečne k rúbanisku videvšom z Leštín. Nikde ani živej duše, len zrazu z krovia vyskočil srnec a začal brechať podobne ako pes. Samozrejme som ho nestihol odfotiť, lebo teleobjektív bol v kapsičke a zadrhol sa zips. 

Obrázok blogu

Po celom svahu boli pekne pochystané kôpky haluziny, akoby tu malo prísť množstvo trampov a zapáliť si ohne. Vydal som sa teda pomedzi pníky, niekde smerom k vrcholu. Kvitli tu aj kvety, čo pôsobilo zvláštne na takej pustatine. Soldanelka signalizuje, že je tu vysokohorské prostredie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Rozsutec

Obrázok blogu

Skalky a hoľa 

Obrázok blogu

Leštiny

Cez rúbanisko sa dostávam na hrebeň, ktorý je z druhej strany skalnatý a sú tam strmé zrázy. Tadiaľto by mal viesť aj chodník, no je len trochu viditeľný, lebo ľudí tu chodí len toľko, ako katolíkov do evanjelického kostola.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Najviac som sa tešil na Choč, ktorý je najbližšie. 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Cestou k vrcholu zrazu zbadám nejaké čudo, pripevnené ku skale a podľa toho, že na vrchu sa otáčali polovičky pinpongových loptičiek, usudzujem, že je to meteostanica. 

Obrázok blogu

Odtiaľto je to už len kúsok k vrcholu (1086 m.n.m), no výhľady odtiaľ nie sú lepšie, lebo bránia tomu stromy. Len pomedzi konáre môžeme zazrieť Západné a Nízke Tatry. Dlho sa teda nezdržujem a ponáhľam sa späť tou istou cestou. Inú ani nepoznám. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Západné Tatry 

Obrázok blogu

Nízke Tatry 

Obrázok blogu

Chopok 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Bysterec 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Tupá skalka 

Obrázok blogu

Leštiny 

Obrázok blogu

Prvosienka holá 

Obrázok blogu

Leštiny 

Obrázok blogu

Hotel Orava 

Obrázok blogu

Oravská magura 

Obrázok blogu

Babia hora 

Obrázok blogu

Lykovec 

Obrázok blogu

Šíp 

Obrázok blogu

Malá Fatra 

Obrázok blogu

Stoh 

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Záružlie močiarne – aj keď na suchu 

Obrázok blogu

 Komplikovaná zlomenina smreka

Obrázok blogu

Kyslička 

Obrázok blogu

Magurka 

Obrázok blogu

Ostrá skalka 

Obrázok blogu

Veličná 

Obrázok blogu

Vyšný Kubín 

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Kubínska hoľa.

No a to je všetko, čo sa dalo vidieť. Možno časom bude Holica Holicou v pravom slova zmysle.

Milan Removčík

Milan Removčík

Bloger 
  • Počet článkov:  170
  •  | 
  • Páči sa:  263x

Amatérsky fotograf Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu